Jaahas, heräsin yllättäen tässä kolmen aikoihin. Kiepuin sängyssäni, ei ku makasin käjet ristissä ja mietin tätä blogia. Niin, eikö nyt ihmisellä olisi keskellä yötä parempaa tekemistä, ku miettiä tätä blogia??? No, hei haloo, sitähän pitäs nukkua!!! Mutta ei meikäläisellä! Nukkumaan menin normiaikoihin meille, eli noin puol yksitoista ja sitte herään klo 03.16! Voi pyhä jyssäys sentään! Tämmöstä se joskus on. Sitä saa sanoa, että sama pää ku on kesät talavet, niin tätä se teettää.
No, ei kait siinä mittää.... nousin ylös ja pirteästi hyppien (ja höpö-höpö), varovasti hiippaillen menin keittiöön, jossa kappas vaan oli astianpesukone päällä. Siis olihan se "hommasa hoitanut", mutta jäänyt siihen lepotillaan tai miksikä sitä nyt sanotaan.... no kuitenki, sammutin sen, join vettä ja taas iloisesti hyppien (ja heko-heko), hiippailin hiirenhiljaa tänne toiseen makkariin, ns.työhuoneeseen, jotta mies saisi nukkua rauhassa. Miun kulta rakas <.3. No se oli vaan pieni välihuomautus. Mutta tosi se on, tuo mies on mulle kyllä tosi rakas! Mutta siis, hiippailin tänne ja .... kone päälle ja kirjottamaan....
Häh? Mitä? Täällä päivitykset menossa! Voi taateli sentään! Mitä minä nyt teen???? "Älä sammuta konetta, älä sammuta konetta".... no, joo, joo, en sammuta, en! Jaa-a, mitä siis nyt? Odottelua, no sitähän tää mun elämä on ollu viimeset puolitoista vuotta! Ai, että mitä oon oottanu? Noo-oo, lottovoittoa, kuuta nousevaa ja seuraavaa päivää (heh-heh :D). Eikö sitä oo siinäki? :D
HEIKOIN LENKKI!
Mutta totta puhuen, ihan rehellisesti sanottuna ja minähän oon aina, siis AINA, rehellinen, hyvin, hyvin rehellinen ihminen :) Joo, joo, ihan tosi! Siis kävi niin köpelösti, että uuvahin kaiken henkisen paineen alle.. .siitä saikulle, jolla oon vieläki. Niin, vieläki! "Mie romahan". Tää on hirveetä! Hävettää! Miten mulle voi käyvä näin?? Möreä ääni kysyy ja vastaa;" Hei, kuka on tämän pelin heikoin lenkki?-> Sinä Päivi!" No en oo, en halua olla! Haluan olla yhtä vahva, ku muutki ja vahvempiki!!! Mie en suostu tähän! EN! "Masentaako?" No ei masenna, ku VITUTTAA niin perkeleesti!
Onhan se kova pala. Ainaki itelle, mutta varmaan läheisilleki, en mie sitä oo sen kummemmin niiltä kyselly.
Mutta minkä sille voi, mie en oo robotti! EN OO! En jaksa ja piste!
APUVA, MITEN TÄSTÄ ETTEENPÄIN?
Eka puoli vuotta meni siihen, että keräsin pikku hiljaa voimia itelleni. Nukuin aikas paljo ja ketään en halunnut tavata. Käpertyä vaan omaan pieneen sykkyrään ja olla piilossa, kaikelta pahalta. Pystyin nukkumaan lähes vuorokauven ympäriinsä, mutta silti väsytti. Keho ja mieli ei saanut lepoa. Ja sitte oli jaksoja, että uni ei tullu/ei vaan pystyny nukkuu, ku oli kovat itsesyytökset omasta "heikkoudesta" ja asiat pyöri mielessä. En viittiny kertoa ees läheisilleni, että joo, mä oon saikulla ja kuule, ihan uupumisen takia! No, joo, ei vaan kehannu, hävetti! Valehtelin ensi alkuun, että pijän pitämättömiä lomia pois! No mitä lomia? Eihän mulla ollut mitään lomia rästissä! Kuiteski äkkiä vanhempani ja veljeni äkkäsivät, että "et sinä lomalla voi olla!" Niinpä sitte piti "tunnustaa syntisä". Olihan se tietylllä tavalla helpotus, ettei tarvinnu valehella ja näytellä muuta. Todella helpotti ja sitte sekin, että omat lapset tiesivät. Mies tiesi tietysti heti alusta alkaen ja on kyllä tsempannu mua aina etiäpäin, ku on pahalta tuntunu. Samassa veneessähän tässä seilataan ja yritetään räpiköijä etteenpäin.
SITTENKIN VALOA TUNNELIN PÄÄSSÄ?
Ens alakuun ku ei halunnu ees työkavereitaan tavata, niin nyt, puolentoista vuojen päästä, on tullu aika, että on niitä ihan ikävä. Siis ikävä!? Miten hullua! Minä, joka oon ollut töissä siellä sun täällä, erilaisissa työyhteisöissä, eikä koskaan jääny kaipaamaan yhtäkään, niin nyt tämä! Mutta minä oon täällä tuntenu, että mun paikka on täällä. Ja mulla on kivat työkaverit ja esimies! On mukava, että saa joskus olla niitten mukana/nähä niitä.
Tää uupuminen on ollu mulle kyllä NIIN KOVA PALA! Ei mulle ois tullu aikasemmin mieleenkään kirjottaa tämmösestä, mutta liekö sitte tämä aamutuntien syy vai mikä. Mutta sanon minä vaan, että tuntuupa hyvältä kirjottaa tämä auki. Siis tavallaan sanoa ääneen. Enkä varmaan oo ainu tässä maalimassa, joka on uupunut elämässään!?
Mutta miksi ihminen uupuu? Miksi minä? No näihin varmaan joku psykologi tai psykiatri ossais sanoa paremmin, mutta niin, empä oikein tiijä.....tai kylläkai minä tiijän omalta kohaltani, se on monien asioiden summa. Kun kuorma käy liian raskaaksi kantaa, niin sitä ei kestä. Mutta aika jännää... nyt tämä, ku mulla on viimeinkin asiat hyvin, niin perhe-elämässä ku työn puolellaki, siis kokonaisuudessaan "kaikki kondiksessa".
Mutta musta tuntu tosiaan vaan siltä, että minä oon tämän pelin heikoinlenkki! Ei oo ketään toista maalimassa näin surkeaa tapausta, ku minä oon! No, no, elä luulekkaan olevasi ainutkertainen tapaus, on niitä muitakin. Niinkö? :O Luojan kiitos!!! :)
Mutta tiijättekö, nyt en jaksa enää höpinöijä. Joten tämä tässä tällä erää... ja jatkoa? Eiköhän, ku on alakuun päästy :)